2 Şubat 2012 Perşembe

yönetişim ve halkla ilişkiler iletişimi (mç)


Yüzyılımızda bilgi, bilişim, iletişim, küreselleşme gibi yükselen değerlerle birlikte hemen her alanda yaşanan yoğun ve köklü dönüşümlerin her düzeyde yeni yönetsel sorunları da ortaya çıkardığı bilinmektedir. Küreselden yerele yerelden küresele uzanan tüm uzamlarda yönetim sistemleri, kendini yenilemek, kendilerini değişen dünyanın isterlerine göre dönüştürmek, değişen dünyada tutunabilmek için yeni arayışlar içine girmek, yönetim anlayışlarını gözden geçirmek durumunda kalmışlar ve ortaya ‘yönetişim’ diye adlandırılan yeni bir yönetim anlayışını benimseme gerekliliği çıkmıştır.
Yönetişim olgusunu temel alan bu yazı, yönetişim ile halkla ilişkilerin ya da diğer bir deyişle etkili iletişimin, karşılıklı ilişki ya da etkileşimini betimlemeyi kendine amaç edinecektir. Gerek halkla ilişkilerin gerekse yönetişimin toplumsal yaşamı belirleyici, toplumsal gelişmeleri gözetici nitelikleriyle birlikte, onların olmazsa olmaz birlikteliklerini irdelemeyi deneyecek; “Yönetişim” ve “Halkla İlişkiler” biçiminde ortaya koyduğumuz anahtar terimlerin içeriğini açımlamaya ve ardından sonul bir çıkarsamaya ulaşmaya çalışacaktır. İletişim ile bir neoloji olarak ortaya çıkan yönetişim terimi, böylelikle buluşturulmuş, birlikte değerlendirilmiş olacaktır. Bu yazının yeni, deyim yerindeyse moda bir gelişme bağlamında halkla ilişkiler olgusunun konumuna yönelik bir sorgulama ya da bir düşünce yürütmekten öte bir savı yoktur.
(*) Sıralı Sırasız, İstanbul, Ketebe Yay., 2021.
         (*) Halkla İlişkiler Kitabı içinde, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2003


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder