reklamın varloluş nedeni, aksi halde
yapmayabileceğimiz şeyleri yaptırmaktır bizlere. reklam bize müstakbel mutluluk
vaat eder. fakat bunu yaparken geçmişimizden ve bugünümüzden hoşnutsuz olmamızı
sağlamaya çalışır. hatta başarılı olabilmeleri için dayandıkları kurguların çok
iyi farkında olsak bile genellikle söylenenlerin doğru olabileceği düşüncesine
kapılırız.. sonra –tabii ki paralarımızı harcadıktan sonra- vaatlerin hep vaat olarak
kaldığını görürüz. ne var ki, gittikçe artan müstehziliğimize ve direnişimize
rağmen şu ya da bu derecede ama mutlaka, gördüklerimizin –bize gösterilenlerin- etkisinde kalıyoruz.
(leppert)
***
reklamlar sadece ürünleri değil aynı zamanda toplumsal değerleri ve idealleri de satmayı amaçlar. reklamlarda, reklamı yapılan ürünlerin yanısıra beraberindeki dünya görüşlerini de satmaktadır. reklamcılıkta hedef, aptal ve isyankar olarak nitelendirilen tüketiciye tahakküm edecek güce ulaşmak, onu dize getirmektir (kellner)
***
reklam özünde özlem uyandırıcı bir şeydir. geçmişi geleceğe satmaktır görevi (berger)
***
reklamlar sadece ürünleri değil aynı zamanda toplumsal değerleri ve idealleri de satmayı amaçlar. reklamlarda, reklamı yapılan ürünlerin yanısıra beraberindeki dünya görüşlerini de satmaktadır. reklamcılıkta hedef, aptal ve isyankar olarak nitelendirilen tüketiciye tahakküm edecek güce ulaşmak, onu dize getirmektir (kellner)
***
reklam özünde özlem uyandırıcı bir şeydir. geçmişi geleceğe satmaktır görevi (berger)
***
reklamcılık (...) insanlarda ‘istek’ yarattığı için kendini toplumun güç kaynağı kabul etmektedir (henry)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder