13 Temmuz 2014 Pazar

yarının müminlerini medya yetiştiriyor

Çok göz önünde olmasına karşın üzerine neredeyse hiç çalışma yapılmamış bir alan medya ve din ilişkisi. Editörlüğünü yaptığınız Medya ve Din kitabının hazırlanma süreciyle başlayalım isterseniz.


Medya ve Din aslında uzun soluklu bir arayışın ürünü olarak ortaya çıktı diyebiliriz. Yaklaşık üç yıl önce Meridyen Derneği’nde “Siyer ve Popüler Kültür” başlıklı bir atölye çalışması yapılmıştı. O toplantıda ben de bir tebliğ sunmuştum. Sunumun başlığı “Medyada Dinin Popüler Temsili” idi. Bu sunumu hazırlarken medya ve din alanının pek ele alınmamış olduğunu, konuyla ilgili pek çok şey yapılabileceğini, yapılması gereken çok iş olduğunu fark ettim. Türkiye’deki akademik ortamın konuya ilgi duyması, bu konuda adımlar atılması gerektiğini de fark ettim. Ben o sunumda sadece Türkiye’deki mecralar üzerinde dinin görünümünü betimlemeye çalışmış, ama aynı zamanda kimi teorik ve düşünsel temelleri de belirlemeye gayret etmiştim. Dinin popüler temsilini, temsil edilme biçimlerini, temsil edenleri medyadan okumaya, medyadan hareketle sorgulamaya çalışmıştım. 
Devamı için bak. Din Ekranda nasıl durur?, Ketebe yay., İstanbul, 2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder