14 Kasım 2014 Cuma

sosyal medya ve din

sosyal medya, popüler kültür ve din üzerine

Popüler kültürü, “yüksek kültür ve halk kültüründen aşağıda, günlük olarak üretilip tüketilen bir kültür” şeklinde değerlendiren akımlar var. Bu tanımlamayla bakacak olursak sosyal medya içeriklerini (içerikten kasıt metin, görsel, reklam vd.) hangisine dahil etmek gerekir?

Tabi bu, oldukça kapsamlı bir konu. Oldukça girift ve dolambaçlı bir yanıt gerektiriyor. Bir yanda sosyal medya, bir yanda popüler kültürü düşündüğünüz zaman, aslında popüler kültürün tanımıyla başlamak çok da kurtarıcı olmuyor. Fakat madem ki sorunuzda bir tanım talebi var, bu çerçevede en azından popülerlik tanımı üzerinden küçük bir değerlendirme yapmakta yarar var.

Devamı için bak. Din Ekranda nasıl durur?, Ketebe yay., İstanbul, 2018

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder