Medya ve sanat denince iki terimle karşı
karşıyayız. Medyaya, kabaca, amaçlanmış iletilerin teknolojik imkanlar
çerçevesinde yayılmasını sağlayan ortam ve mecra dersek, diğer yaşam alanları
gibi, estetize edilmiş iletileri içkin olan sanatı da hedef kitleleriyle
buluşturan bir ortam olma işlevi görür. Bu durumda medya ile sanat birbirinden
kopmaz biçimde işlemek zorunda kalan iç içe geçmiş iki ileti taşıyıcı araçtır.
Sanat kendi içinde zaten taşıyıcıdır ve medyaya yabancılık çekmez, medyanın
başat işlevi zaten taşımak, aktarmak, iletmektir. Durum bu olunca, her iki
terim de iletişim kuran, iletişimi belirleyen, iletişim örgütleyen kavram
alanlarına sahiptir. Medya ve sanat olgularının böyle özdeş hale gelmesinden hareket
edilirse, elbette onları ayrı ayrı değerlendirmek güçleşir.
(*) Sıralı Sırasız, İstanbul, Ketebe Yay., 2021.
(*) Üsküdar Kültür Sanat ve Medeniyet Dergisi, Sayı 2, 2016.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder