HALKLA İLİŞKİLER KAYNAKÇASI İÇİN ÖN ÇALIŞMA
Mete ÇAMDERELİ
Ayla OKAY
Ece KARADOĞAN
Birkaç söz ya da çalışmanın öyküsü
Halkla İlişkiler Kitabı’nın yayımlanmasını tasarladığımız ve hazırlık çalışmalarına başladığımız günlerde, editörler olarak bireysel çalışmalarımız dışında Kitap’a ortak bir katkı için de kolları sıvamıştık. Bir “Halkla İlişkiler Kaynakçası” hazırlama düşüncesi yoğun tartışmalarımızın bir ürünü olarak bu bağlamda ortaya çıktı. Ama aynı zamanda, eksiksiz ve tümükapsayıcı bir çalışmanın üstesinden gelmenin olanaksızlığının da farkındaydık. Gerek uğraşdaşlarımızın gerekse bizzat eser sahiplerinin doğrudan destek vereceklerini düşünerek, İkinci Kitap’ta tamamlanmak üzere bu ‘ilk adım’ı atmaya karar verdik.
Çalışmanın amacı
Böylesi bir kaynakçaya öncülük edişimiz, Halkla İlişkiler’in Türkçesinde bir tuzumuzun olmasından öteye geçmeyecek denli mütevazi bir girişim olarak algılanmalıdır. Araştırmacıların ve ilgilisinin önüne kolay erişilebilir bir harita koymak, onlara derli toplu bir döküm sunmak, okurun olası zaman kaybını dikkate alarak bu en değerli kaynağın daha verimli kullanılmasına katkı sağlamak amacının güdülmesini çok önemsiyoruz.
Çalışmanın kapsamı
Olabildiğince geniş bir yayın coğrafyasını tarayabilmek amacıyla alanda yayımlanmış kitaplar ve kitaplarda yer verilen kaynakçalar başta olmak üzere kütüphane katalogları, süreli akademik dergiler, yüksek lisans ve doktora tezleri, çok az da olsa çeşitli (gazete, dergi gibi) yayın organlarında yer alan yazı ve söyleşiler tarama çalışması kapsamına alındı.
Çalışma kapsamına aldığımız halde, özellikle gazete ve dergi taramalarını tam olarak gerçekleştiremedik. Bir temel eksiğimiz de, tarama işlemi sırasında çoğu yayını bizzat göremeyişimiz ve ulaşabildiğimiz referans bilgileriyle yetinmek zorunda kalışımızdır. Bu konudaki eksikliğimiz ve kaygılarımız, gerek bizim gerekse uğraşdaşlarımızın katkılarıyla İkinci Kitap’ta giderilecektir.
Çalışmanın bölümleri
Çalışmayı bu başlangıç adımında bölümlere ayırmadık. Ancak kaynakça, bütüncül bir veri bankasına dönüştüğünde araştırmacıya üçlü bir kolaylık sunacak. Şöyleki: birinci bölüm burada sunacağımız biçimiyle -kuşkusuz eklemeler yapılarak- aynen kalacak: Yazar soyadı sırasına göre. İkinci bölüm, -ki en çok uğraş gerektirecek kısım burası olacak- konularına göre (genel, uygulama alanları, komşu alanlar, sponsorluk, lobicilik, tanıtım, propaganda,... gibi başlıklar altında) oluşturulacak. Üçüncü bölüm ise, yayın türlerine göre (kitaplar, dergiler, çeviri yayınlar, sanal ortam, tezler,... gibi) düzenlenecek. (Gerekli kısaltmaları da içerecek) her referans bilgisi böylelikle üç bölüme de gireceğinden, kolay erişilebilirlik sağlanmış olacaktır.
Katkıda bulunanlar
Akademik ortamın sorun ve sorumluluğunu paylaşanların birlikteliğini yansıtması bakımından bu başlığı da, özellikle, çok önemsiyoruz. Çünkü bu başlığın altı, değerli uğraşdaşlarımız ve istekli katılımcılarca doldurulacak. Katkıda bulunanların adları bu başlık altında titizlikle zikredilecek. Katkılar için editörlerin e-mail adreslerine gönderilecek tüm veri/bilgiler özenle değerlendirilecektir.
Sizlerin destekleri, düzeltileri, eleştirileri ve yönlendirmeleriyle eksiklikleri giderilecek, gelişecek ve olgunlaşacak olan bu kaynakça bir kataloga dönüşecek ve belki de başka kaynakçaların hazırlanmasına kapı aralayacak...
ABADAN, Nermin, Modern Toplumlarda Halkla Münasebetler, Ankara, TODAİE, 1964.
ACAR, Muhittin, Türk Kamu Yönetiminde Halkla İlişkiler Araştırması, Ankara, Devlet Planlama Teşkilatı Yayınları, 1994.
Adıgözelov Azer, Çok Uluslu Şirketlerde Halkla İlişkiler Uygulamaları Ve Onların Orta Asya Çalışmaları/Public Relations Practices İn Multinational Corparations And Their Middle Asia (Turkic Republics) Operations, Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 124 S., Danışman: Doç.Dr.Mahmut Oktay.
Aghbashla, Majid, Halkla İlişkilerin İşgücü Verimliliği Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 1996. S.109, Danışman:Y.Doç.Dr.Mustafa Durmaz.
AK Mehmet “Franchising, Marka, İmaj” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 10, 2000, sy. 443-462
AKAT İlter, Halkla İlişkiler Ders Notları, Ege Üniversitesi BYYO Teksir yayını.
Akbaş İbrahim Murad, Belediyelerde Halkla İlişkilerin Rolü Ve Önemi/Importance And Role Of Public Relations İn Local Government, Yüksek Lisans, Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 82 S., Danışman:Yrd.Doç.Dr.Musa Eren.
Akbaşlı Banu, Halkla İlişkiler Açısından Ulusal Kimlik. Yüksek Lisans. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1997. S.87, Danışman: Doç.Dr.Nurçay Türkoğlu.
AKÇAKAYA Murat “Belediyelerde Halkla İlişkiler” Sayıştay Dergisi (34),1991, sy. 77-91
AKGÜNER Tayfun “Halkla İlişkiler ve Hukuk” İ.Ü. İletişim Fakültesi Dergisi, 1993, sy.1-9
AKSUN Güliz “Günümüzde İletişim Sektörlerindeki Gelişmeler ve Doğurduğu Sorunlar” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 6, 1997, sy. 297-310
AKINCI Beril, “Örgütlerde Bilgi İletişim Teknolojileri: Değişimde İletişim Odaklı Bir Yaklaşım”, 2. Ulusal İletişim Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt I, İstanbul, 2001.
Akıncı Beril, Kurum Kültürünün Çalışanlara İletilmesinde Örgüt İçi İletişim. Yüksek Lisans. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 1996. S.127, Danışman:Y.Doç.Dr.Mustafa Durmaz.
AKKAN Zeynep, Halkla İlişkiler Reklam ve Propagandada Dil, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1996.
Aksoy Muhibbi Suat, Halkla İlişkiler Ve Üniversiteler: Teori ve Uygulama/Public Relations And Universities: Theory And Application. Yüksek Lisans. Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kayseri, 1997. S.216, Danışman:Prof.Dr.Mümin Ertürk.
Aksoy Necla, Pazarlama İletişim Aracı Olarak Halkla İlişkiler/Public Relations As A Marketing Communication Tool, Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 90 S., Danışman:Prof.Dr.Sehavet Gürdal.
AKYÜREK Rüveyda “Sorun Yönetimi: Kavramsal Bir Değerlendirme” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 13, 2002, sy. 375-390
ALATON Leyla, (ile görüşme), "İyi Görünmek İçin İyi Olmak Gerekir", Ekonomik Bülten, İstanbul, 16-22 Ocak, 1995.
ALKİBAY Sanem “Hastanelerde Halkla İlişkiler Anlayışı ve Uygulamaları” Amme İdaresi Dergisi, sayı:31 1998, sy.153-163
ALTINAY İpek, “Halkla İlişkiler Dedikleri”, İş Fikirleri, Yıl 1, sayı 6, 1997.
ALTUĞ Duygu, Yönetimde Halkla İlişkiler, Ankara, 1993.
Amil Yücel, Hemşirelik Okullarında İletişim ve Halkla İlişkiler Eğitimi Ve Öğretimi. Yüksek Lisans. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara, 1996. S.108, Danışman:Doç.Dr.Mehmet Küçükkurt.
Angı Ayşegül, Büyük Ölçekli İşletmelerin Halkla İlişkileri ve Çevre. Yüksek Lisans. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1994. S.70, Danışman:Y.Doç.Dr.Melda Şimşek (Cinman).
ANIK Cengiz, “Halkla İlişkiler ve Etik”, Prof. Dr. Necmettin Sefercioğlu Armağanı, Haz. Ersin Özarslan, Ankara, Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2001.
APA Lale, Siyasi Partilerde Halkla İlişkiler ve Tanıtım Sorunları, 27 Mart Yerel Seçim Kampanyaları. Yüksek Lisans. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1994. S.96, Danışman:Prof.Dr.Mahmut İhsan Özgen.
ARCA Yasemin, Halkla İlişkiler-Reklam-Propaganda Teknikleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1993.
ARCA Yasemin, Halkla İlişkiler-Reklam-Propoganda Teknikleri. Yüksek Lisans. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1993. S.108, Danışman:Y.Doç.Dr.Demir Samsun.
ARDA Mustafa, Özel Sektör Açısından Halkla İlişkilerin Önemi Ve Kale Holding'e Yönelik Olarak Halkla İlişkiler Politikası İle İlgili Bir Uygulama/The Importance Of Public Relations İn Private Sector And A Case Study About Public Relations Policy At Kale Holding, Yüksek Lisans, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 257 S., Danışman: Mukaddes Çelik.
ARMAĞAN Ahsen “Medya ve İzlenim Yönetimi” İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı 11, 2001, sy. 313-320
Arslan Hicabi, Örgütlenmiş Yapılarda Halkla İlişkiler Eğitimi. Yüksek Lisans. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1993. S.0091, Danışman:Prof.Dr.Tayfun Akgüner.
ARTAN İnci, ÇETİNKAYA Jülide, Toplam Kalite Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü, İstanbul, KalDer Yayını, Sayı 18, 1996.
AS Nusret, Ormancılık Yönetiminde Halkla İlişkiler, Yüksek Lisans, İstanbul Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 1984, 46 S., Danışmanı: Prof.Dr.Metin Özdönmez.
Asa Yurdanur, Bursa İli Kamu Kuruluşlarındaki Halkla İlişkiler Çalışmaları. Yüksek Lisans. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 1993, S.0149, Danışman:Prof.Dr.Zeyyat Sabuncuoğlu
Aslan M.Nizar, Oyak ve Halkla İlişkiler. Doktora. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1993. S.0229, Danışman:Prof.Dr.Tayfun Akgüner.
Aslan Nizar, Türk Silahlı Kuvvetleri'nde Halkla İlişkiler. Yüksek Lisans. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1990. S.0065, Danışman:Prof.Dr.Tayfun Akgüner.
ASNA Alâeddin “Halkla İlişkiler (Public Relations) Konusunda Yöneticilere Ön Bilgiler” Yeni Türkiye Özel Sayı 1996, sy.1221-1226
ASNA Alaeddin, Halkla İlişkiler, Ankara, TODAİE Yayını, 1969.
ASNA Alaeddin, Halkla İlişkiler, İİTİA, İstanbul, 1979.
ASNA Alaeddin, Halkla İlişkiler, İstanbul, Bahar Matbaası, 1974.
ASNA Alaeddin, Public Relations Temel Bilgiler, İstanbul, Der Yayınları, 1993.
ASNA Alaeddin, Public Relations, İstanbul, Osmanlı Matbaası, 1983.
ASNA Alaeddin, “Başarılı PR’cının Bedeli Ülser”, Milliyet, 8.9.1997.
ASNA Alaeddin, “Halkla İlişkiler Derneği: 25. Yılına Girerken”, İletişim Türkiye, Sayı 1, 1997.
ASNA Alaeddin, “Halkla İlişkiler İnsan Hayatıyla İlgili Bir meslektir; Doktorluk ve Avukatlık Gibi”, MediaCat Pazarlama İletişimi Dergisi, Yıl 5, Sayı 30, 1997.
ASNA Alaeddin, “Halkla İlişkilerin Türkiye’de Benimsenmesi”, Halkla İlişkiler Sempozyumu - 87, Ankara, AÜBYYO ve TODAİE Yayınları, 1988.
ASNA Alaeddin, Halkla İlişkiler Public Relations P.R. Dünden Bugüne Bir Sanat-Meslek Öyküsü, İstanbul, Sabah Kitapları, 1997.
ASNA Sibel, “Sponsorluk Nedir? Ne Değildir? Sponsorluk ve Bağış: İki Farklı Olgu”, Marketing Türkiye, III. Halkla İlişikiler Kongresi, Düz. Marketing Türkiye, 1995.
ASNA Sibel, “Sponsorluk Bir Ekip ve Sevgi Çalışmasıdır”, MediaCat, Sayı 43, 1998.
ASNA, Alaeddin, “Yönetim Halk İlişkisi”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 1, Sayı 3-4, 1968.
ASNA, Alaeddin, Bankacılar İçin Beşeri İlişkiler, Ankara, Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü Yayınları, 1979.
Asna, Alaeddin, Kuramda Ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Doktora. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1990. S.0119,Danışman:Prof.Dr.Niyazi Öktem.
AŞKUN İnal Cem, “Halkla İlişkiler Ve İletişim”, Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 8, Sayı 1&2, 1990.
AŞKUN İnal Cem, “İşlemelerde Halkla İlişkiler”, ESADER, Eskişehir, Cilt 9, Sayı 2, 1973
AŞKUN İnal Cem, “Kamu Kuruluşlarında Halkla İlişkiler”, Anadolu Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt 7, Sayı 2, 1989.
AŞKUN İnal Cem, “Özel Kesim İşletmelerinde Halkla İlişkiler Örgütü, İşlevleri Ve Politikaları”, Eskişehir İktisadi Ve Ticari İlimler Akademisi Dergisi, Cilt 18, Sayı 2, 1982.
AŞKUN Olcay Bige, İşletme Sosyolojisi Bağlamında Örgütün Toplumsal İşlevlerinin Tanıtım Ve İletişim Aracı Olarak Halkla İlişkilerinin, Uygulamada Bir Hizmet İşletmesinde Yapılandırılmasına İlişkin Bir Model Önerisi)/A Suggestion Of A Public Relations Modal Structured İn Service Sector As A Means Of Communication And Advertising Of An Orginizations Social Functions İn The Context Of Management Sociology, Doktora, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2001, 370 S., Danışman: Prof.Dr.Güngör Önal.
Ataman Nejla, Halkla İlişkiler Ve Arşiv, Yüksek Lisans, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000, 155 S., Danışman: Prof.Dr.Alaeddin Asna.
ATAOL Alpay, Halkla İlişkiler, Örgütlerin Temsil Edilmesinde Kavramsal Bir Model, İzmir, 1990.
Atıs Güniz, Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşlarda Pazarlama ve Halkla İlişkiler. Yüksek Lisans. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1993. S.0077, Danışman:Y.Doç.Dr.Filiz Peltekoğlu(Balta).
Aybulut Ayla, Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler ve Kitle İletişim Araçlarının Etkisi. Yüksek Lisans. Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul, 1994. S.65, Danışman:Prof. Dr.Fuat Çelebioğlu.
AYDEDE Ceyda, “İletişim Nereye Gidiyor”, 2. Ulusal İletişim Kongresi Bildiriler Kitabı, İstanbul, 2001.
AYDEDE Ceyda, Teorik Ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları, İstanbul, Mediacat Kitapları, 2002
Aydemir Numan, Toplam Kalite Yönetiminde Halkla İlişkiler Rolü ve Uygulaması/The Role And Application Off Pr At Total Quality Management. Yüksek Lisans. Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 1995. 109 S., Danışman:Prof.Dr.Zeyyat Sabuncuoğlu. Dili:Tr.
AYDIN Ahmet Hamdi, "Güvenlik Hizmetinin Başarısında Polis-Halk İlişkilerinin Rolü", Halkla İlişkiler ve Reklamcılık I. Ulusal İletişim Sempozyumu Bildirileri, Ankara, İletişim Dergisi Yayınları, 2000.
AYDIN Ahmet Hamdi, "Güvenlik Hizmetinin Başarısında Polis-Halk İlişkilerinin Rolü", Halkla İlişkiler ve Reklamcılık I. Ulusal İletişim Sempozyumu Bildirileri, Ankara, İletişim Dergisi Yayınları, 2000.
AYDIN Ahmet Sezai “A.B.D. Kentlerinde Dolaylı ve Dolaysız Halkla İlişkiler” İller ve Belediyeler Sayı 5, 2000, sy.280-284
AYDIN Ahmet Sezai “Halkla İlişkiler Bakımından Kent Yönetiminin Memur Politikası” İller ve Belediyeler, Sayı 10, 2000, sy. 576-580
Aydın İdris, Kamu Kurumlarında Halkla İlişkiler Fonksiyonu Çerçevesinde Sivas İl Merkezinde Bir Uygulama/The Function Of Public Relations İn Public Organizations And A Case Study İn Sivas Municipiality, Yüksek Lisans, Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 118 S., Danışman:Yrd. Doç.Dr.A.Turan Alkan.
Aydoğan Müberra Numan, Bankacılıkta Halkla İlişkiler Ve Tüketici Kredisi Kullanımına Etkisi (T.C. Ziraat Bankası Örneği), Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1999, 222 S., Danışman: Doç.Dr.Kamil Ufuk Bilgin.
AYDOĞDU Gamze Tor, Örgütlerin Karar Verme Sürecinde Halkla İlişkilerin Önemi (TSK Mehmetçik Vakfı Örneği), Yüksek Lisans, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2000, 124 S., Danışman: Prof.Dr. Mehmet Küçükkurt.
AYRANCI Mürsel, Yerel Yönetimlerde Halkla İlişkiler/Relation With Folk in Local Administration. Yüksek Lisans. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya, 1997. S.147, Danışman:Prof.Dr.Orhan Gökçe.
Aytekin Beyan, Halkla İlişkiler İşleminin Yönetsel Açıdan Değerlendirilmesi. Yüksek Lisans. Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İzmir, 1996. S.106, Danışman:Doç.Dr.Demet Gürüz.
AZİZ Aysel, "Halkla İlişkiler ve Sözlü Basın", Halkla İlişkiler Sempozyumu - 87, Ankara, Ankara Üniversitesi Basın-Yayın Yüksekokulu ve TODAİE Yayınları, 1988.
AZİZ Aysel, “Halkla İlişkiler ve Sözlü basın”, Halkla İlişkiler Sempozyumu - 87, Ankara, AÜBYYO ve TODAİE Yayınları, 1988.
(Halkla İlişkiler Kitabı içinde, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2003)
(Halkla İlişkiler Kitabı içinde, İstanbul, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Yayınları, 2003)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder