ya da
bir ihtisas yayını olarak reklam
gazete ve dergilerinin Avrupalılaştırma işlevi
Mete Çamdereli
Giriş
Toplumsal yaşamı
dönüştürme işlevini doğrudan ya da dolaylı olarak üstlenen ve ekonomik,
siyasal, kültürel, eğitsel gibi hemen her ortamlarda işlem yapabilen
kişilerarası iletişimden pazarlama iletişimine toplumsal iletişimden uluslar
arası iletişime dek bir dizi iletişim bileşeni söz konusudur. İletişim tür ve
bileşenleri arasında ayrıcalıklı bir konumu işgal eden reklam iletişimi, başat
ve geleneksel bir iletişim bileşeni olarak toplumsal olgu ve olayları kollar,
gözetir yaşatır, ama kimi zaman da toplumsal değişmeye doğrudan aracılık eder,
yön verir, olası bir değişime öncülük eder, toplumun dönüşümünü yüklenerek
lokomotif işlevi görür.
Reklamın gelişme
ve/ya da değişmeye öncülük etme işlevi günümüzde çeşitli mecralar aracılığıyla
ifa edilirken, reklamın konumlandığı en geleneksel mecraların başında kuşkusuz
basın gelir. Televizyon yayınları başlayıncaya dek başlıca mecra olma özelliği
gösteren basın reklamları mecra olarak gazete ve dergileri işgal ederlerken,
bir yandan da toplumsal değişmeye tanıklık etme işlevini sürdürürler, ama aynı
zamanda, bu değişmeyi kışkırtırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder