15 Mayıs 2012 Salı

reklam yoluyla avrupalılaşma

 Reklam yoluyla Avrupalılaşma
ya da
bir ihtisas yayını olarak reklam gazete ve dergilerinin Avrupalılaştırma işlevi
Mete Çamdereli 

Giriş
Toplumsal yaşamı dönüştürme işlevini doğrudan ya da dolaylı olarak üstlenen ve ekonomik, siyasal, kültürel, eğitsel gibi hemen her ortamlarda işlem yapabilen kişilerarası iletişimden pazarlama iletişimine toplumsal iletişimden uluslar arası iletişime dek bir dizi iletişim bileşeni söz konusudur. İletişim tür ve bileşenleri arasında ayrıcalıklı bir konumu işgal eden reklam iletişimi, başat ve geleneksel bir iletişim bileşeni olarak toplumsal olgu ve olayları kollar, gözetir yaşatır, ama kimi zaman da toplumsal değişmeye doğrudan aracılık eder, yön verir, olası bir değişime öncülük eder, toplumun dönüşümünü yüklenerek lokomotif işlevi görür.

Reklamın gelişme ve/ya da değişmeye öncülük etme işlevi günümüzde çeşitli mecralar aracılığıyla ifa edilirken, reklamın konumlandığı en geleneksel mecraların başında kuşkusuz basın gelir. Televizyon yayınları başlayıncaya dek başlıca mecra olma özelliği gösteren basın reklamları mecra olarak gazete ve dergileri işgal ederlerken, bir yandan da toplumsal değişmeye tanıklık etme işlevini sürdürürler, ama aynı zamanda, bu değişmeyi kışkırtırlar. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder