Reklamsal yaratım sansür edilebilir mi?
Başlıktaki soruyu, aslında, ‘reklamsal’dan
kopararak ve doğrudan ‘yaratım’a tebdil ederek yanıtlamaya çalışmak daha doğru.
Ama önce, sansür neydi hatırlayalım kısaca. Sansür, öncelikle yasak, yasaklama,
yasakçılık imgesini akla getirir, ama beraberinde eleştiri, kınama, ayıplama,
yerme, hırpalama gibi bir anlam alanını kapsar. Türkçe karşılığıyla, ‘sıkı
denetim’ olarak dile gelirse de, ‘sansür’ denince vaz edilen söylemin hiç de
kısıtlı bir alana karşılık gelmediğini itiraf etmek gerek. Bir adım daha atar
ve sıkı denetimin sıkılığını ıskalarsak, bu kez, denetimin (kontrol) çetrefil
türevleriyle baş başa kalırız -öz denetim, iç denetim, belki daha kapsayıcı
olarak ‘etik denetim’…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder