Reklam tarihiyle ilgili çalışmalara çok az rastlanıyor. Bu temel kaygıdan
hareketle bu çalışmanın amacı, reklamın bir belge niteliğiyle dönem okumasına
imkan verip vermeyeceğidir. Bunu anlayabilmek için reklam hakkında çeşitli
yerlerde yazılmış yazılara değil de salt reklam amacıyla Türkiye’de çıkan gazete
ve dergilere ve onların da sadece sunuş yazılarına odaklanmak tercih edildi.
Çeyrek yüzyıla yayılan ve ilk sayıları erişilebilir durumdaki on reklam gazete
ve dergisi inceleme nesnesi olarak seçildi. Çalışma, zamansal olarak 1948-1974
yıllarına karşılık gelen yirminci yüzyılın üçüncü çeyreğiyle sınırlanmış oldu.
Bu amaç, kapsam ve sınırlılık çerçevesinde, reklam gazetelerinin ilk sayılarında
yer alan sunuş yazılarının okunması yoluyla dönemin reklama ilişkin söylemi
betimlenmiş, aynı zamanda reklamın dönemsel yapı ve işleyişi ortaya çıkmış oldu.
(*) Göz Ucu, İstanbul, Ketebe Yay., 2023
(*) https://dergipark.org.tr/tr/pub/erciyesiletisim/issue/64302/880683
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder